loading...
میهن پاورپوینت
سید محمد میرعالی بازدید : 132 سه شنبه 07 شهریور 1396 نظرات (0)

پاورپوینت طرحواره اطاعت چیست

 

پاورپوینت طرحواره اطاعت چیست شامل 47 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه


طرحواره اطاعت (Subjugation) به تدریج حس هویت( نیازها، خواسته ها و تمایلات) را از شما دریغ می کند. بخش اعظمی از تجربه ی شما در دنیا پیرامون مساله کنترل می چرخد. دیگران شما را کنترل می کنند و شما هم متقابلا آنها را کنترل می کنید. شما اعتقاد راسخ و تزلزل ناپذیر دارید که باید همه از شما راضی باشند. شما باید رضایت والدین، برادرها و خواهرها، فرزندان، همسر، رئیس، همکاران و حتی غریبه ها را به دست بیاورید. به احتمال قریب به یقین، تنها کسی که شما اصلا به فکر رضایت او نیستید، خودتان هستید. خواسته های خودتان را نادیده می گیرید تا تن به خواسته های دیگران بدهید.

 

برآورده سازی مداوم نیازهای دیگران کاری پر مسئولیت و طاقت سوز است. به بهای این مسئولیت پذیری بیمارگونه، زندگی راحت و ارامش بخش را از دست خواهید داد. اطاعت باعث می شود آزادی شما محدود شود، زیرا تمام اختیارات خود را تحت تاثیر رضایت دیگران قرار می دهید. اصلا به خودتان توجه ندارید. اصلا به دنبال خواسته ها و احساس های خود نیستید. بلکه بیشتر به دنبال این هستید که چکار بکنید تا دیگران از شما راضی باشند.

احتمالا فکر می کنید از آن دسته افراد خوش برخورد و خوش مشرب هستید، اما ممکن است اینگونه نباشد. از آنجایی که سخت طالب نظر مثبت دیگران هستید و به هرقیمتی که شده از مشاجره طفره می روید(تعارض گریز). پس طبیعتا زود با دیگران به تفاهم می رسید و رابطه برقرار می کنید. خودتان را بیشتر فردی کم تعارض می شناسید و توانایی سازگاری تان بالاست. این را نقطه قوتی به شمار می آورید. اما اکثر این مزیت ها در رابطه با اطرافیان، پیامدهای ناخوشایندی به دنبال دارند. نمی توانید در مقابل افراد پر توقع و خودخواه بایستید، بار مسئولیت ها در محیط کار بر روی دوش شما می افتد و نمی توانید از دیگران تقاضای کمک کنید.

 

همچنین از اینکه می توانید به دیگران کمک و نیازهایشان را ارضا کنید، به خودتان می بالید. تا اندازه ای حق با شماست. داشتن چنین ویژگیهای و مهارت هایی، سخت است و احتمالا همین ویژگیها و مهارت ها شما را به سمت شغل هایی سوق داده اند که بیش از پیش نیازها و خواسته هایتان را باید نادیده بگیرید. در برابر زور و اجحافی که در حق شما می شود، لام تا کام حرف نمی زنید و جسارت برخورد با این مشکلات را ندارید. اطاعت باعث کاهش عزت نفس شما می شود. احساس می کنید حق شما پایمال می شود و دیگران به شما اجحاف می کنند.

افراد آسان گیر در برخی از حوزه ها اعتماد به نفس خوبی دارند و عقاید خودشان را محترمانه به دیگران بازگو می کنند. اگرچه این افراد در مسائل پیش پا افتاده از سر خیر بیان عقاید خود می گذرند. اما در مسایل مهم معمولا عقاید خودشان را ابراز می کنند. افراد آسان گیر علیرغم اینکه به راحتی از برخی از مسائل می گذرند، اما خط قرمزهایی نیز دارند. افرادی که در ذهنشان تله ی زندگی اطاعت نقش بسته است تقریبا در هیچ حوزه ای از زندگی، عقاید چندان مستحکم و مستدلی ندارند. این گونه افراد مسائل کوچک و بزرگ زندگی برایشان تفاوتی ندارد. در هر حال مطیع خواسته های دیگران و شرایط زندگی هستند. اینکه خشم خودتان را در قبال ناکامی ها بیان نمی کنید بیشتر حاکی از اطاعت شماست، نه آسان گیری.

به دلیل اینکه حس خوبی درباره ی خودتان ندارید این خطر وجود دارد که احتمالا خودتان را کاملا تابع دیگران سازید و مدام تلاش کنید نیازهای آنها را در اولویت قرار دهید. نمی توانید مرز مشخصی بین خواسته های خود و دیگران قائل شوید و به همین دلیل برای فرار از این سردرگمی، خودتان را تابع نظرات و خواسته های دیگران می کنید. البته این شانس هم وجود دارد که خودتان را تابع گروه کنید.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
انواع اطاعت 
ایثارگری 
ایثارگری و احساس گناه 
فرمانبرداری 
ریشه های تحولی تله زندگی اطاعت
پایان

 

عنوان : طرحواره اطاعت چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 628 کیلوبایت

تعداد صفحات : 47

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت طرحواره اطاعت چیست

قیمت فایل فقط 8,800 تومان

خرید

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مرجع تخصصی دانلود پاورپوینت و پروژه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2490
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 60
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 427
  • بازدید ماه : 1,577
  • بازدید سال : 15,508
  • بازدید کلی : 1,006,455